Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с перката на радиатора?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с перката на радиатора?

    Здравейте, днес след като колата поработи доста време на място забелязах, че стрелката за t подмина малко над 90градуса и перката на радиатора се включи, като започна ту да върти ту да спира, все едно мени обороти или не и достига ток , най на края не издържах и включих климатика за да падне температурата.След това отново я оставих да работи и пак след като подмина 90градуса се включи перката но работи около 5секунди и спря, без отново да успее да свали температурата.До сега не съм обръщал внимание но мисля , че на място винаги перката се е включвала малко над 90г, но е въртяла докато не смъкне под 90г, а на дълъг път никога не е подминавала 90гр. с каквато и скорост да съм карал.Според вас на какво най вероятно може да се дължи това:
    1-Термостат?
    2-Преостат?
    3-Някоя букса;реле или бушон?
    4-Въздух в системата?

    Колата е 2,4JTD 103kw
    Last edited by stu; d.m.y г., 01:48.
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

  • #2
    Вече забелязах, че перките се включват малко след 90гр и като поработят 20-30сек.температурата пада под 90гр.
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

    Comment


    • #3
      Да не пиша нова тема ще използвам старата ми.Тъй като колата беше със син антифриз реших да го сменя с червен и от три дни промивам системата, като три пъти наливах само вода и карах така по един ден.Днес вече сипах новият антифриз и реших да я обезвъздуша но ударих греда-първият път чаках до към 110гр. и след като не вкючи перката включих климатика при което веднага включват и двете перки и охлаждат.После пробвах още няколко пъти но така и нищо не стана.Къде греша или може да има и някоя неприятна изненада!
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

      Comment


      • #4
        Горния маркуч на радиатора усещаш ли го рязко да се затопля, когато температурата на мотора достигне към работната?


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Ами не знам дали е рязко, но се затопля.
          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

          Comment


          • #6
            Като я запалиш на студено трябва да е студена и рязко да стане гореща (за 10 - 15 секунди). Ако се стопля бавно - най-вероятно не е добре обезвъздушена. Странното е, че не пуска перките след като двата датчика са в един корпус и щом виждаш 100 гр на таблото, и ECU - то вижда същото и трябва да пусне първа степен при 95 и втора при 102.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #7
              Като пусна климатика перките веднага тръгват и температурата пада.

              ---------- Post added at 23:49 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

              При при спукана гарнитура или блок така ли се държи, или пък може да е някоя букса или датчик?
              Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

              Comment


              • #8
                Това, че температурата пада бързо след принудителното пускане на перките означава, че все пак има добра циркулация - т.е - системата е обезвъздушена. Сякаш ECU - то не мери коректно температурата и заради това не ги пуска. Пробвай да почистиш и размърдаш буксата на температурния датчик на термостата. Може този на ECU - то да не контактува добре.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Ами и аз това си мисля, виж ми първият пост, тогава имах чувството , че нещо не дава добър контакт но не му обърнах внимание защото много, много рядко температурата е стигала 90градуса и то в адски задръствания на над 35градуса.Къде да ги търся тези букси?
                  Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                    При при спукана гарнитура или блок така ли се държи, или пък може да е някоя букса или датчик?
                    Зависи къде и какъв е пробива или спукването но обикновено циркулацията силно се влошава, системата се надува и изпуска през клапана и през ауспуха излиза бял пушек и губи течност. Сутрин на студено преди палене маслото побелява.

                    Не мисля, че това е случая при теб.

                    ---------- Post added 18-07-2014 at 00:04 ---------- Previous post was 17-07-2014 at 23:54 ----------

                    Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                    Ами и аз това си мисля, виж ми първият пост, тогава имах чувството , че нещо не дава добър контакт но не му обърнах внимание защото много, много рядко температурата е стигала 90градуса и то в адски задръствания на над 35градуса.Къде да ги търся тези букси?
                    Датчикът е на самия термостат буксата му е една:




                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      А буксите към перките да ги гледам ли?
                      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                        А буксите към перките да ги гледам ли?
                        Няма смисъл, щом перките тръгват при други условия.

                        Ако чистенето на буксата не даде положителен резултат е добре да премериш стойностите на термосъпротивленията. Тук съм дал данни при моя таралясник, които не вярвам съществено да се различават.
                        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 00:25.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Добре де, инфото за температура на таблото не се ли получава от ECU-то, което я получава от датчика на термостата?
                          Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от stu Покажи съобщение
                            Добре де, инфото за температура на таблото не се ли получава от ECU-то, което я получава от датчика на термостата?
                            Не. В този датчик има 2 термочувствителни елемента (NTC резистори), които нямат електрическа връзка помежду си.
                            На този който е за индикацията на таблото единият му извод е свързан към шаси чрез вътрешно изградена ел. влъзка. Другият му извод отива на отклонителната система на таблото а нейният втори извод - на +12V.

                            Второто термосъпротивление е свързано с 2 проводника към ECU - то. Може входът на ECU - то да е диференциален.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Стояне, провери с диагностика каква температура показва мотора,тея черните датчици много се преебават и показват каквото им скимне.
                              Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                              159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                              NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                              Comment

                              Working...
                              X